2 Ağustos 2013 Cuma

Bir Efsane Royce Gracie ve MMA( Karma Dövüş Sanatları)

                                                     
Karışık dövüş yıllarının efsanesi Royce Gracie...Mma eldiveninin dahi kullanılmadığı neredeyse kural olmayan Mma'in ilk yıllarında Brazillian Jiu Jitsu ( yer dövüşü)  ustası Royce kendisinden bir hayli iri olan rakiplerini birer birer pes ettirmişti.

İlk yıllarda karışık dövüşten ziyade her branş ustası kendi sitilinin en iyi sitil olduğunu kanıtlamak için gelmişti.Kung Fu ustaları,boksörler,Muay Thaicililer,güreşçiler,brazillian Jiu Jitsucular( bjj)



Her branş ustası kendi sitilinin en iyisi olduğunu iddia ediyordu.

Brazillian Jiu Jutsu (bjj) diğer dövüş branşlarından farklı olarak rakip ile avantajlı ya da avantajsız bir şekilde yere inmektir.Yerde pozisyon alma,rakibin bacak,kol gibi uzuvlarını kilitleyerek eklemlerini ters yöne bükerek rakibe yoğun acı verme eğer rakip pes etmezse kırma üstüne kuruludur.Aynı zamanda çeşitli boyun kilitleriyle rakibi boğarak pes ettirme üzerine kuruludur.Aynı şekilde de burda da rakip pes etmez ise bayılır ya da boynu kırılabilir.





Ufc'nin ilk yılları da bunun üzerine kuruldu ve başladı.Tam 4 turvuva boyunca Royce Gracie şampiyonluğu kimseye bırakmadı.Eğer rakip ayakta dövüş ustası ise (striker yani boksör kick boksçu vb)  rakibi yere alıp eklemlerini ters yöne bükerek ya da boğarak pes ettirdi.Eğer rakip güreşçiyse zaten rakip onu yere alıyordu.Bu da Gracie'nin istediği bir şeydi.Böylelikle uzun yıllar kimsenin bilmediği bu spor Mma'i domine etti.

Daha sonraki yıllarda striker ( boks,kick boks, muay thai tekvando vs) olan sporcular branşlarına grappling( güreş,judo,bjj) sporlarını ekleyerek,aynı şekil grappler olan sporcular da branşlarına striking sporu ekleyerek bir çarpraz dövüş sistemi kurdular.

Örneğin Anderson Silva ( Muay thai ve Brazillian Jiu Jiıtsu) Rampage Jackson ( boks,güreş)
Junior  Dos Santos ( boks,Brazillian Jiu Jitsu)

Cain Velasquez ( güreş,kick boks) vb..

Tabi her dövüşçü sistemine iyi ya da kötü Brazillian Jiu Jutsu'yu ilave etti.Çünkü Bu sporu çalışmadan Mma'de başarılı olmak imkansızdır.Kimisi ana sitili olarak bu sistemi ekler kimisi ek olarak.Ama mutlaka ekler.

Şu an Ufc ağır sikletinde   Fabricio Werdum,Frank Mir,Anthonio Rodrigo Noguera gibi isimler e bjj'yi en iyi temsil eden dövüşçülerdir.

                                

61 yorum:

  1. x

    bunlardan iyi doktor olur insan anatomisini cözmüşler...fena bişe...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne kadar sert vursanda öküz gibi güçlü olsanda iki kol bir koldan güçlüdür :D bjjye fena saygı duyarım

      ama günümüzde bjjcilerle dövüşen adamlar boksunu kick boksunu geliştirip bir kendinin yere aldırmamayı çok iyi yaptığı zaman rakibi ko edibiliyorlar.

      ama güreş alt yapısı çok büyük artı.

      jon jones,gsp müthiş güreşçiler.jon jonesun istediği zaman alıyor rakibini yere.kollar bacaklar uzun striking de bişey yapamıyon adama yere de alamıyon :D

      jones,vitor belfort maçında ki belfort iyi bjjcidir rakibini yere aldı jones kolu kaptırdı belfort dirseğini çıkarttı pes etmedi hayvan :d ağzını burnunu kırdı belfortun üstüne de kolunu kilitleyip pes ettirerek dövüşü bitirdi.adam 4 4 lük dövüşçü.

      Sil
    2. çok üstün bir güreş bilgisi bjj'ye üstünlük sağlıyor.jones'a,cain'e bjj sökmez..werdum'un yerde bu kadar etkili olmasıda bjj'nin yanında son yıllarda özellikle güreşe ağırlık vermesi.

      Sil
  2. Fedor Emelianenko karşısında Fabrica Werdum ‘’Triangle Armbar’’ adlı Jiujitsu oyunuyla rakibini mağlup etti. Şu anda bana göre en iyi uygulayıcı Fabrica Werdum görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. fedorda bozdu son zamanlarda. oda kaybetti biliyorum

    YanıtlaSil
  5. bu arada hong man choi beyin tümörü vardı onun için o kadar uzun boylu iri birisi. yani tamamen sağlıklı birisi sanılmasın o adam

    YanıtlaSil
  6. Olmadı ama, mma'de bjj uygulayanlar sayılır da bu işin piri Demian Maia zikredilmezse haber eksik kalır. :) (münzevi)

    YanıtlaSil
  7. Bu konulara İspanyol kalıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de aynı şekilde ama hiç şikayetçi değilim gereksiz gereksiz şeyler bunun her yanı spor olsa nolur olmasa nolur.serserilerin 3 kuruşa kafalarını gözlerini dağıttıkları re<il bi platform işte

      Sil
    2. x

      her insanın icinde şiddet duygusu vardır bazı insanlarda bu duyguyu daha yoğun yaşar, ve insan bu duygusunu tatmin etmek ister.kimi biyere vurarak tatmin eder kimi birine vurarak tatmin eder kimi hayvanlara zulüm ederek tatmin eder kimide bunları seyrederek tatmin eder vs...tatmin edemezse çeşitli sorunlar baş gösterir...asıl mesele insanların aşırı şiddete bu kadar meyil etmesinin sebeblerine?asıl bunu düşünmek gerek?

      Sil
    3. MMA bana da pek sevimli gelmiyor açıkçası bokstaki estetik ve akıl yönünü, asaleti göremiyorum. Tabi bu bakış açısı ve zevk meselesi takip edenlere de bir şey diyemem.

      Sil
  8. bizim miletimiz şiddete bayılır kimsenin birbirinden korkusu kalmamış hiç kimseyi gürültü konusunda uyaramazsın kavga çıkar silahlar konuşur, hele arabasını kötü park eden magandayı uyarabilirmisin kaldırım üstüne dik çeken yavşaklara ne demeli engellilere yapılan taş kaldırıma araba çeken ayı kendinin bir gün bu kaldırıma sakat kalıp minnet edeceği, aklına gelmez değilmi .

    YanıtlaSil
  9. insanların birbirine ihtiyacı kalmadı.ALLAH bu millete çok vermesin, azdırmasın

    YanıtlaSil
  10. şiddetin sebepleri ahlaki çöküntü,milletin kimliğinden benliğinden uzaklaşması paranın gücün şehvetin üstün tutulması hırs doğurması,kötü tv yayınları,ekonominin kötüye gitmesi kadar refahın artmasıda şiddeti artırır.

    YanıtlaSil
  11. kurtlar vadisi başından sonuna kadar şiddet, böyle ne ararsan var.

    YanıtlaSil
  12. gerçek wladın dediği gibi boks satranç gibidir. doğru yerde doğru hamleyi yapman gerekiyor. otomatiklemiş şekilde yanlış bi hamle yaparsan yüzüne yumruk gelir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. ehehe. ama öyle gercekten. wladimir her fırsatta söyler boks satranc gibidir diye. belgeselindede başka röportajındada. zaten belgeselinde abisiyle satranc oynar.

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    4. x

      wlad ın tırsak,zevksiz dövüşünün nedeni buymuş demekki kendini satranç oyununda zannediyo, şu zamanda bi tyson,lennox olsaydı ona santrancı gösterirdi...bu dandik piyasada satrançda oynarsın kutukutu pensede.

      Sil
    5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  13. x

    satranç maçımı boks maçımı?:) tyson ın gibi birinin strançdan anladığını pek sanmıyorum:)

    işin şakası tabi... wlada bi gıcıklığım felan yok yanlış anlaşılma olmasın ama maçlarının tatı tuzu yok hiç beğenmiyorum tarzını...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. wlad neysede sizce vitali de gariplik var mı? bazı doktorlar parkinson felan diyodu. ama ben vitali yi genç haliylede izledimde hareketleri felan garip biraz yavaş gibi. sizede öle geliyor mu?

      Sil
    3. şuna dikkat ettim. vitali sürekli çene kaslarını şişirip duruyor . çene kası dediğim şu sakız çiğnerken kas cıkar yanaklardan. onu diyorum. buda parkinsonun bi belirtisiymiş aynı zamanda

      Sil
    4. x

      oladabilir....

      Sil
    5. @Roy jones vitali hakkında öyle parkinson muhabbetleri var ama yavaşlığı yaşlılık'tan bence eskisi gibi değil artık ağırlaştı

      Sil
  14. burak mma gereksiz değil ve spor da değildir.tıpkı pro boksun spor olmadığı gibi.

    mma dövüşmektir.milyon ihitmali düşünerek dövüşmektir.boks daha çok yarı dövüş.güvenli dövüş gibi bişey.

    boksun mabedi amerikada bile her geçen gün mma üstüne koyarak geliyor.

    boksa aşığım ama mma e de saygım çok.
    tabi herkesin kendi zevki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mma e saygım yok.zevkine yaparım hatta işi ciddiye bile bindirmeyi şansımı denemeyi de düşünürüm ama dediğim gibi serseri boş beleş asalet yoksunu insanların işidir bu.izlemem ama yapabilirim.neden yapabilirim.çünkü pislik ortamlara girip çıkıyorum ve dayak yemeye tahammülüm yok.en son 27 aralıkta dayak yemiştim sopalarla hesabı soruldu etti ama hala rüyalarıma giriyor.gönül ister herkesi dövebilmeyi taş sopa kurşun kendine işlememesini ama olmuyor.sadece ters durumlarda karşıma gözüktüğünden fazlası bi adam gelirse madara olmamak için ufak çapta bi ilgim var ama hatatımda 1 maç bile izlememişimdir izlemem de.dediğim gibi serseri işi sporla uzaktan yakından alakası olmaan bi şey.

      ben boks sitesinde sadece boks konuşulmasından olmuyosa da sadece spor konuşulmasından yanayım.bu sporsa taso oynamakta spordur

      Sil
    2. sopadan kaçmak istiyorsan krav maga öneririm boksla gülesle olmaz bu isler

      Sil
    3. burak nasıl yapabilirisin anlamadım_? müsabıkmısın ? öyle herkezi mma ya alıyolar mı?

      Sil
    4. yoldan geçeni de alırlar ne alaka yetenek istemez bişey istemez.buyrun gelin izmire sokayım sizi ortama

      krav maga diye bişey ilk defa duydum abi ilgim pek yok bu tarz şeylere ben kickboksu bile spordan saymam boks güreş takwondo karate bilirim spor diye o kadar judo filan bile tanımam o da gavur güreşi ztn

      Sil
    5. yoldan geçen adamda pro boks maçlarına çıkar arada fark yok.

      herkes dövüşebilir ama herkes mmayi değildir.sokak dövüşlerinin mma ile ne alakası var onu anlamadım.iki adam bul dövüştür bu kadar basit.

      Dünyanın en büyük mma şirketi şuan Ufc oraya da poponu ortadan ikiye ayırsan bi ihtimal Tufa ( ufc öncesi seçmeler) oraya alırlar.o da imkansıza yakındır.

      bazen çok boş beleş konuşuyosun

      Sil
    6. ulan hayatında eline eldiven giymemiişsin koca adam olmuşsun gecenin yarısı onla tanıştır beni bunla tanıştır beni pro olcam diye arayıp duruyon bide bana mı boş beleş konuşuyon diyon.

      mma dediğin şey genel isim yada branş 2 3 tanesi ünlü belki ünlü olmayan 1000 tane federasyonu vardır.birinden birinde çıkar dövüşürsün.bu bu kadar basittir dediğim yere gidersen ki hiç sanmıyorum o zmn anlarsın neden bahsettiğimi.hayatımda 1 tane maç seyretmemişim ismini duyduğum kimsenin yüzünü görmemişim bilmem ayrıntılarını da az buçuk sağlığı müsade eden herkes bu işi yapar

      kickboks neyse mma dediğin de aynı halt binlerce federasyonu var yoldan geçen adamlar birbirini yiyip duruyo birileri de buna spor diyo ya gülüyorum.benim tekme tokat yediğim adamlar düğün salonlarında dünya kickboks şampiyonu oldu hala pavyonlarda kapı tutuyolar

      Sil
    7. kim eldiven giymemiş? kendinle mi karıştırıyorsun?

      boş boleş dediğim bilmediğin konular hakkına konuşman.bikere mma de federasyon diye bişy yok.şirket usulü.

      ikincisi boks sporsa mma de spordur bu kadar basit.

      Sil
    8. bunu yazarken ciddi miydin ciddiydiysen neden her dk tweet atıp arayıp duruyon memet sana aylar önce söylediğim şey ciddi.atla gel izmirin en kıyak yerinde eşek kadar evim adada da pederlerin uğramadığından mütevellid bnm kullandığım bi yazlığım var.atla gel onla tanıştır bunla tanıştır olimpiyatlara gitcem diyodun ya.sen gel buraya 2 ringe çıkalım sonra seni o adamlarla tanıştırmazsam kum torbası girsin bana birader:D eşek kadar adam olmuşsun hayal peşinde koşacağına ekmek peşinde koş.ben çok pişmanım senelerimi boşa harcadığım , üniversiteyi 3 sene gecikmeli bitirip hayata geç atıldığım için

      ayrıca çok özür dilerim federasyon şirket muhabbetinden dolayı.2saattir anlamam etmem diyorum bu işlerden ztn şirket federasyon yada dernek sonuçta birileri yapıyo bu organizasyonu adı federasyon olsa ne değişir şirket olsa ne değişir dernek olsa ne değişir.değişse değişse ödeyecekleri vergi değişir o da kimi neden alakadar eder bilemem

      Sil
    9. JONJONES

      o kadr övdünkü kendini bağlantılarım tanıkıklarım var diye o yüzden twet attık aradık herhalde.
      izmir bana çok uzak.yolun bursaya düşerse beklerim:D

      hayel peşinde koştuğum yok.olmayacak bişeyin peşinde pek koşmam.

      neyse boş beleş tartışmalara girmeyelim :D

      Sil
    10. 2016 da olimpiyat şampiyonu olabileceğini sanıyosan kendini gerçekten toneyle filan bir tutuyosan kafana sıçayım senin

      benim birilerini tanımam kendimi övmek değil bahsettiğim insanların alayından dayak yemişim ztn neyiyle övcem.

      federeasyon sekreterinin komşum olması rastlantı.geçen gün bahsettiğim insanla olan tanışıklığımı ztn biliyosun.diğer isimlerden de paso dayak yemişim ztn.insan kendini övcekse onu dövdüm bunu dövdüm der.benim tarzım değil o tarz şeyler.almanyadan 2 pro menajerin numarası var sözüm söz dediğini yap git orlara seni o insanlarla tanıştırmazsam beni bilen biliyo evime kadar gel suratıma tükür , gidip senden bi bok olmaz demelerine gülmem vaktinde bana diyenler oldu da klavye başında konuştuğun kadar bi icraatini görelim.o kadar isteyen insan gider çalışır denkleştirir parasını gider girer ortamların içine.sanalda onu yapcam bunu yapcam olimpiyat kazancam yazmakla bi halt olmaz.yaşın 24tü yanlış hatırlamıyosam kırmayım etmeyim seni diye 2 muhabbet ettik kalkmasın bi tarafın.ztn senle önceki sitede de tartışıp arkadaş olmuştuk.ben 12 yaşımda başladım boksa bi bok olamadım.olan insanların da az çok hangi yollardan geçtiğini gördüm o nedenle klavye başında ben şunu yaparım bunu yaparım diyenlere pek iyimser yaklaşamıyorum.bi bok olamadığım için de hiç utanmam kıçımı yırttım yeteneğim yokmuş ama en azından denedim hayatımı o spora göre kurmayı bile düşündüm.marmara üni filan dururken karadeniz teknik yazacak kadar sevdim ben bu sporu koçum.hepte saygı gösterilcek insanlara saygılıydım.nazım hoca senden çok var boyunun uzun olmasından başka bi numaran yok dedi ben de rüyadan uyandım.inşallah sen de uyanırsın.

      ayrıca her kış gelirim ben uludağ taraflarına tatile allah kısmet ederse bu kışta ordayım gel bide yüzyüze tanışalım mal ortada bende

      Sil
    11. yakında Berlindeyim burbur dediğim gibi bende geri vites olmaz
      kimsenin senden bi halt olmaz demesine aldırmam zira hiç kimse bana neyi yapıp neyi yapamayacağımı söyleyemez.

      Kalkan bir tarafım yok.Yapamaycağım bir şeyi söylemem.
      Nazım hoca aynısını bana söyleseydi rüyadan uyanmayı bırak bu beni daha fazla hırslandırmaktan başka biy yapmazdı.

      dediğim gibi yakında...

      Sil
  15. x

    bence dövüş sporları sporun babasıdır...ama paranın ve cıkarcı insanların, adaleti haksız dağıtanların işin içine girmesiyle işin spor tarafı cok gerilerde kalıyo...

    YanıtlaSil
  16. pro futbol bile spor değil aga.belli bi yaştan sonra pro sporcularda sıkıntı çıkabiliyor.işin para ve aşk yönünü bir kenara koy eşşek gibi amelelik yapıyosun.bu da vücudu tahrip ediyor.

    ama amatör sporların çoğu spordur

    benim görüşüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Salt Fizyolojik açıdan değerlendirme biraz daha geniş perspektiften bakabiliriz. Kitlesel yönü. Sosyolojik ve Psikolojik açıdan neler getirir görürür. Üç dört unsuru mikserle ortaya güzel bir armoni çıkıyorsa adı spordur zaten bunun. Sevdiği aktiviteyi icra eden biri ruhen ve zihnen kendini rahat hissediyorsa kendine olan öz güveni artıyorsa hayata ve insanlara bakış açısı değişiyorsa misal bu psikolojik yönüdür...

      Sil
    2. Paralimpik olimpiyatlar neden düzenlenir ? Ampute futbolu nedir ? Doğuştan ya da sonradan herhangi bir fiziksel kusuru olan insanlar sporcu olmaz mı bu bir engel teşkil eder mi Jones Efendi. ☺

      Sil
  17. nasıl spor değil. adamlar profesyonel. o kadar para alıyolar ferrariye biniyolar bunları yaparken pro değiller mi? o kadar parayı alıyosa kendisine iyi bakmak zorunda sabah aksam. kendisine iyi bakan adam 35-40 yasına kadar utbol oynar sakatlık cıkarmadan.

    YanıtlaSil
  18. para alması spor olduğunu göstermez.sırtında çuval taşıyıp amelilik yapan adamda sporcu o zaman.
    spor insana fayda veren şeydir benim için.
    pro sporları çoğu yarardan çok zarara doğru gider.

    parayla nasıl alaka kurdun onu anlamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. jonjones profesyonellerden bahsediyoruz sıradan bir insan bahsetmiyoruz ya. adamlarin işi bu. ve her gün antreman yapıyorlar sıradan bir insan gibi değil. sıradan bi insan onların oynadığı utbolu oynamaya kalksa ya kalpten gider uyada bi yerini sakatlar. adamlar ham değil antremanlı ve vucutları dayanıklı tendonları bağ dokuları kasları.

      Sil
  19. Şu anda strike'de boks üzerine kurulu değişik bir stil hakim, yani güvenli olan budur, muay thai ringteki gibi kesinlikle değil, bir kaç usta isim dışında genelde yapılan muay thai adı altında gene boks ağırlıklı strike...tekmelerini ise yumruğuna yan destek gibi kullanıyorlar...strike olarak Boks yüzde olarak %90 kullanılıyor..bilimsel analizdir....Kısacası ne sporu yaparsanız yapın onu MMA'ya uyarlamak zorundasınız...ancak boks gerçekten farkı belli ediyor güreş ile beraber...bjj zaten var..

    YanıtlaSil
  20. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. brn yapabilirim diyosam yapabilirim ben herkes değilim abicim yerim yurdum kim olduğum ortada dileyen gelir tanışır.izmir alsancak yada kuşadası kaleiçinde burki dedin mi 10 kişiden dokuzu gösterir ztn.
      vardır kafadan 50 kişi bu sanal boks sitelerinden tanıştığım kimseye yalan borcum yada saklamam gereken bişey yok.floyd tarzı olcak ama iyi kötü yaptım bişeyler param da var karizmam da sahte kimliklerin ve yalanların arkasına sığınmam gereken bi durumum şükür ki hiç olmadı olmaz da.

      ayrıca yapabilirim derken de bu başlıklardaki adamlarla kapışmayı bahsetmediğimi anlayacak kadar beyni vardır herkesin.eski arkadaşlarımdan bi şekilde bu işe bulaşıp bu ğlkeye bu olayı getirmeye çalışanlar var.2 3 ay önce azerbaycana maça gitmişlerdi noldular bilmiyorum.onlarla birlikte belki bişeyler yaparım dedim.yaşım olmuş 26 bu saatten sonra egolarımı tatmin etmek yerine nerden daha çok para kazanabilirim işlerini nasıl büyütebilirim derdindeyim bi çok insana da hayal peşinde koşmaktansa ekmek peşinde koşmasını öneririm

      ayrıca ralli formula filan bilmem de ralli spor değilse f1 hiç spor olmamalı diye düşünüyorum çok anlamadığım konular olduğu için de sadece kendi düşüncemin bu yönde olduğunu kimseyle tartışmayacağımı belirterek bunu da bi çok kişiye tavsiye ediyorum.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. burak izmirde nerde var mma ortamı turnuva falanmı yapılıyo underground?

      Sil
  21. anlamadığım şey şu. bi altyapı olmadan nasıl mma ufc gibi bi yerde dovusulmesi? bu iş spider man 1 filmindeki gibimi oluyor? paraya ihtiyacı olan adam gidiyor kafeste dövusuyor. adama sormuyolarmı sen kimsin? hangi daldan geliyosun basarın nedir felan diye?

    tabi şehirlerde underground dediğimiz fight clup tarzı para için dovus vardır elbette mma felan belge isterler bi dovuscu oldugunu kanıtlıcak lisans isterler. ben böle biliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ufc çok büyük bir şirket o ayrı aga.orda dövüşmek için çok çok iyi olmak iyi cvye sahip olmak gerekir.bunlar yoksa pazarın olucak tanınıyor olucaksın örneğin brock lesnar öyle gelmişti.james toney tek maçlık öyle gelmişti.

      bunun dışında diğer irili ufaklı şirketlerde de hemen hemen aynı sistem geçerli.

      sen burağı boşver bazen anlatamaz derdini :D

      sokaklarda köşe başında olanlar içinse sadece tanıdık birileri lazım o kadar.

      Sil
  22. :D sinir yok :D
    kimliğmi ifşa etmek istemiyorum.ama yakında herşey ortaya çıkacak bekleyin

    YanıtlaSil
  23. ulan ne güzel yazmışım be D: türkiyede bu iş tutsa bu sektörün acun ılıcalısı olurdum :d

    YanıtlaSil
  24. arkadaşlar mma ufc yi türkiyede en çok ilgilenenlerin başında gelirim
    jon jones evet bütün otoriteleri alt üst etti vücut anatomisi boks ,jiu jitsu güreş judo vb. stillere adapte ve rakiplerine çok üstünlük kurdu yeni nesil dövüşçü diyelim şuan orta siklette kaybetmez fakat ağır siklette ne yapar onu maçta görürüz
    bazen beni bile şaşırtıyolar

    YanıtlaSil